Khamis, 21 April 2011

Program "I LOVE MY SCHOOL" Tahun 2011

Program "I LOVE MY SCHOOL" merupakan program yang dianjurkan di bawah Unit HEM Sk Terusan. Program yang melibatkan penyertaan guru dan ibu bapa ini bertujuan untuk memupuk semangat cintakan sekolah dalam kalangan murid-murid sekolah SK Terusan. Sepanjang program ini berlangsung beberapa aktiviti telah diadakan. Antara aktiviti yang diadakan ialah gotong-royong membersihkan kawasan sekolah serta mencantikkan kelas masing-masing. Selain itu, guru-guru dan murid-murid juga bekerjasama menyemai dan menanam pokok bunga untuk tujuan mencantikkan kawasan sekolah.


Sepangjang kami bergotong-royong menyedikan plastik untuk semaian pokok bunga saya merasa seronok melihat telatah murid yang sangat bersemangat membuat kerja. 


Inilah hasil plastik semaian yang telah kami bersama-sama sediakan. Selepas aktiviti bergotong-royong, kami beralih pula membersihkan kelas masing-masing. Oleh kerana saya guru kelas Tahun 5 saya bersama-sama murid-murid tahun 5 menyambung tugas membersihkan dan mencantikkan kelas kami.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan